Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!

Saçkıran (Kellik Hastalığı) Hastalığı ve Tedavisi

Saçkıran Hastalığı Nedir? Neden Oluşur? Tedavisi Nasıl Yapılır?

İnsanlarda ve hayvanlarda saçlı ve kıllı deride,mantarlardan ileri gelen kuru yada irinli kellik hastalığı.

Saçkıranın başlıca iki çeşidi vardır.Kuru saşkıran,İrinli saçkıran.Kuru saçkıran ya da kuru kellik trichophyton ve microsporum cinsi mantar türlerinden ileri gelir ve yanlız çocuklarda saçlı deride yer yer kıl dökülmesine neden olur.Hastalık erinlik çağına doğru kendiliğinden iyileşme eğilimi gösterir.Ama genede grizeofulvinle tedavi edilmelidir.

İrinli saçkıran ya da irinli kellik (kerion ya da kerion celsi de denir),özellikle kırsal alanda görülür.Nedeni genellikle trichophyton cinsinden zoofil dermatofit mantarlardır.Atlarla (Trichophyton mentagrophytes) ya da sığırlarla temas edince bulaşır (Trichophyton ochraceum ya da verrucosum).Topraktan bulaşma ender görülür (Microsporum gypseum).

Kentlerde,kedilerden geçen (Microsporum canis) bazı olgulara rastlanmıştır.İnsandan insana da geçebilir ama çok enderdir.

İrinli saçkıran çocuklarda saçlı deride,erişkin erkeklerde sakalda görülür.Kadınlarda hiç rastlanmamıştır.Birkaç santimetre boyunda kabarık,yuvarlak parmak biçiminde,üzeri sayısız deliklerle kaplı lezyonlar halinde belirir (ağızları genişçe açılmış deri folikülleri).Deliklerin içinde acımadan kolaylıkla kopabilen birkaç kırıl kıl bulunur.Bastırılınca irin boşalır ve kılları dışarı atar.Ağrı ve ateş yoktur.Hastalık ne kadar akut ise kendiliğinden iyileşme o kadar çabuk olur;saçlar ve kıllar yeniden normal olarak çıkar.