OMURGA DİSKİ YIRTILMASI BELİRTİLERİ

OMURGA DİSKİ YIRTILMASIOmurga Diski Yırtılması Belirtileri

Yırtılmış bir disk varlığında omurga diskleri arasında yada disk dışında yumuşak dokudan oluşan bir şişlik meydana gelir. Bu yaralanmaların derecesi ağrısız olabileceği gibi kişi zayıflatıcı da olabilir. Yırtılmış yada fıtıklaşmış bir diskin yeri değişmekle birlikte kişinin yaşayacağı deneyimler de değişebilir.

Sırt Ağrısı

Yırtılmış disk boyunda ise, büyük olasılıkla boyun veya omuz ağrısı yaşayacaksınız. Boyundaki disk yırtılması sonucunda kişi göğüs ağrısı da yaşayabilir. Daha aşağılarda meydana gelen yırtıklar ise kişide sırtın alt tarafında ağrı olarak belirecektir.

Bacak Ağrısı

Şayet meydana gelmiş bir yırtık bir sinir üzerinde baskı yapıyorsa bu durumda bacak ağrısı da meydana gelir. sırtın orta kısımlarında meydana gelen bir yırtılmada kalça ağrısı daha yaygın olarak görülür. Siyatik olarak da isimlendirilen bu durum bir ağrı türüdür ve bu ağrı kalça arkasından ayağa kadar uzanır ve tek bir bacakta meydana gelir. Birçok kişi yanma hissi olarak tarif eder.

Zayıflık

Yırtık, sinirler üzerinde baskı kurmaya devam ederse bacaklarınızda güçsüzlük deneyimi yaşarsınız. Güçsüzlüğe uyuşma ve karıncalanma da eşlik edebilir. Şayet her iki bacakta uyuşma ve mesane kontrolünün kaybı (idrar kaçırma) varsa, derhal doktora görünmek gereklidir. Böyle bir durum omurgadaki kök sinire bası yapıldığının bir belirtisidir ve tıbbi yardım gerektirir.

Kas Ağrısı

Kas ağrısı ve spazmlar disk yırtılmasının başka bir belirtisidir. Ağrı ve spazmlar rüptüre yada yırtılmış diskin var periferik uyuşuklukolduğu yere göre meydana gelir. Bu spazmlar sırt, boyun, kollar ve bacaklarda görülür.

Periferik uyuşukluk

Eğer disk hernisi (fıtıklaşmış disk) sinirler üzerine bası yapıyorsa el ve ayak parmaklarında uyuşukluk meydana gelir. Buna ağrı ve karıncalanma da eşlik edebilir. En önemlisi de bu belirtiler ilk olarak el ve ayak parmaklarının dış tarafında oluşur.

Meydana gelen yırtık sinirler üzerine bası kurmadığı sürece tedavide ağrı kesici kullanmak ve daha fazla yaralanmayı önlemek için uygun hareketleri öğretmeye odaklanılır. Sadece ilerici uyuşma, güçsüzlük veya sinir hasarı durumunda cerrahi operasyonlara başvurulur.