cinsel ağrı

Ağrılı cinsellik neden olur

Yeterli vajinal ıslaklık yoksa çoğu durumda kadın ağrılı & sancılı bir ilişk yaşayabilir böyle bir durum yaşandığında
      kadın daha rahat hale gelirse ön sevişme miktarı artarsa ​​veya çift cinsel bir kayganlaştırıcı kullanması durumunda ağrıyı enaza indirebilir

ağrılı cinsellik nedenleri

• Vajinismus
        Vajinal enfeksiyonlar
        Rahim ağzı ile ilgili sorunlar
        Endometriozis (uterusu çevreleyen dokuya benzer dokunun rahim dışında büyüdüğü bir durum görülür)
        Yumurtalıklarla ilgili sorunlar
        Pelvik inflamatuar hastalık
        Ektopik gebelik
        Menopoz
        Ameliyat veya doğumdan  sonra cinsel ilişki
        Cinsel yolla bulaşan hastalıklar . Bunlar genital siğiller , herpes yaraları veya diğer cinsel yolla bulaşan hastalıkları

Vulva veya vajinada yaralanma

doğum sırasında veya doğum sırasında vajina ile anüs arasındaki cilt bölgesinde yapılan bir kesik görülebilir

Vulvodynia

bir kadının dış cinsel organlarını etkileyen vulva olarak adlandırılan labia, klitoris ve vajinal açıklık dahil olmak üzere kronik ağrıyı ifade eder

vajinusmus

Ağrılı cinsel sorun nasıl tedavi edilir

Kadınlarda ağrılı cinsel sorunlar için tedavi gerektirecek bir tıbbi müdahaleye gerek yoktur Örneğin, hamilelik sonrası ağrılı cinsllik, cinsel ilişkiye girmeden önce doğumdan sonra enaz 6 hafta beklenmesi gerekmektedir. Eşiniz böyle bir durum yaşadığında nazik & sabırlı olmasını tavsiye edebilirsiniz . Vajinal kuruluk eksikliği olan durumlarda su bazlı kayganlaştırıcıları sorunları az hissedilir duruma getirebilir

Vajinal kuruluk menopoza bağlıysa, bir sağlık uzmanına östrojen kremleri veya diğer ilaçlar hakkında bilgi alabilirsiniz

tıbbi bir neden bulunmayan cinsel ağrı vakalarında bir sağlık kuruluşundan cinsel bilgiler almanızda faydalı olacaktır

Kanama, genital lezyonlar, düzensiz dönemler , vajinal akıntı veya istemsiz vajinal kas kasılmaları gibi belirtiler varsa doktorunuza başvurmanızda yararlı olacaktır